dimarts, d’agost 08, 2006

Se'm crema l'ànima

Nefastos dies per la casa meva, des de dijous sis focs per tot l'Alt Empordà. Estic trist, desolat i emprenyat. Anem per parts.

Durant la setmana no miro gaire la tele, i quan ho faig es cap a mitjanit amb la qual cosa sumant el factor que ja no hi ha diaris gratuits pues estic a la meva bola i no m'en entero de res. Al arribar a casa la meva mare m'ho explica, que ja hi havia hagut un foc a Sant Climent i un altre a Cistella, i en cremava un altre a Ventalló (o sigui Nord-Est, Oest i Sud de Figueres). des de casa veia la columa de fum de l'incendi de Ventalló al fons de l'horitzó i les causes serien les de sempre, un pagès cremant matolls o una burilla de cigarreta, que sumat a la tramuntana que feia multiplicava les consequències. Em pregunto (per no afirmar) perquè cony la gent cremava matolls saben lo sec que està tot i la tramuntana que feia, aquella trista frase de "va per quatre fulles de res..." una altra cosa son els que encara no han descobert els cendrers dels seus cotxes (o es que son massa nets per apagar el puto cigarro) i llençen les burilles o colilles per la finestra. No dubto que és la decisió més senzilla, igual que fas pels carrers. Però pel carrer pots dir que no hi ha cendrers (que ara n'hi comença a haver) pero dins del cotxe no. A més les carreteres tenen molt tránsit ara que es estiu i la gent va de vacances, a la platja o simplement el tránsit de mercaderies que va o ve de França.

Diumenge vaig veure la columna de fum cap a quarts de tres i viag pensar que no era un foc petit, les sirenes no les vaig sentir fins al cap d'una mitja hora i llavors un hidroavió va pasar molt baix per sobre de casa meva i poc després un helicópter que devia anar a buscar aigua. Mentre feiem sobretaula al jardí anávem veient com la columna es feia mes gran i més sirenes. Pensava que era més a prop quan van llegir que estava a Capmany, el poble de la meva àvia i on tots els meus cosins hi hem fet la comunió. El foc va començar a peu de carretera. Em vaig cagar en tot. Ara ja estavem rodejats, teniem foc al Nord i amb la tramuntana venia olor a fum, cendres i algunes agulles de pi. Per estar a Capmany ve molta merda veig pensar, aixó ha d'estar a pocs kilómetres de Figueres potser uns deu.
Per la tarda vaig tornar a Barcelona com si res, pero els focs continuen, controlats i alguns extingits i la setmana que ve que tindré vacances agafaré la moto i aniré a fer quatre fotos cap a Cistella i Llers que queda prop i per la carretera s'hi va bé.

També s'han de tenir en compte que moltes carreteres tenen vegetació al peu mateix i que llençar una burilla va directament als arbres, ni cuneta ni polles, per aixó també un toc d'atenció per millorar les infraestructures i netejar els boscos de brossa, apart de dir que es faci servir el sentit comú i no es facin bestieses, que aixó no s'ho mereix una terra com la nostra, que prou va sofrir amb l'incendi de Garriguella i Cadaqués.

Vull donar el meu suport i ànims a totes les unitats del cos de Bombers que han participat i participen en l'extinció dels incendis i que els han fet anar de corcoll. També el meu suport als voluntaris que com han pogut han ajudat a controlar i extingir els incendis i als pagesos que s'han vist sense collita.

Galeria de fotos a telenoticies.cat

Technorati tags: , ,