dijous, d’agost 03, 2006

Has matado al pc, HDP!

Crec que he de parlar seriosament amb la meva jefa. Li he de preguntar perquè collons tanta mania amb agafar noies com a becàries. Potser es que em veu necessitat, potser per donar més vida a l'oficina o per allò de que son més treballadores. Suposo que es deuen aplicar més que jo per la merda sou que ens donen, els motius per fer-ho s'escapen de la meva comprensió.

Si ho fa per algun dels dos primers motius, crec que té bastant mal gust i si ho fa per l'últim motiu doncs potser que s'asseguri que tenen coneixements informàtics més enllà de Word i Excel i d'enviar emilios.

Fa com un mes va entrar a l'empresa una noia xina. Al principi bé, bueno, més o menys. Tan bon punt va venir es va emportar el portátil per posar-lo en xinès. Jo em vaig sorpendre de que la jefa la deixés anar amb el portátil pero bé tampoc li vaig donar gaire importància. La noia anava fent amb el portátil, pero en alguna ocasió vaig veure que la cosa estava a mitjes, coses en xinés i altres en espanyol i no em va fer gaire gràcia.

Però un dia o altre havia de passar. Una tarda la noia m'avisa fent gestos (no se'n recorda del meu nom) de que el seu ordinador li surt un missatge xungo i no fa res. Reinicio i res. Torno a reiniciar, scandisk i em comença a detectar errors. La cagamos Luis. Mentre remeno la tia alla enganxada i li pregunto que cony estava fent. Res em diu, visitant una web d'una empresa xina i de sobte va sortir un missatge de la muerte. Desconfio, que raro que peti de cop, fijo que li ha entrat un virus. Reinicio i aviso un company de feina que li dongui un cop d'ull. Es carrega el Windows i carrega l'escriptori, desapareix i comença a carregar algo indeterminat. Obro l'administrador de processos i veig que la cpu treballa al 100% i més de 50 processos en marxa. Flipo.

Intentem executar l'antivirus o el cd de windows. Pitjor. Agafo el portátil i el porto al servei técnic. El paio d'alla em diu que el SO está fet caldo, que només l'havien parchejat de mala manera i el Windows havia petat de l'embolic que tenia.

A partir d'aquell dia, la china em cau fatal i abans de que toqui un pc fem copies de seguretat, actualitzem l'antivirus i aumentem el nivell de seguretat del firewall, que dues becàries que han pasat per l'empresa, dos ordenates amb el SO petat. Me encanta conducir con un mono con una ballesta y con una chica con un ordenador.