Noves tendències
Ha arribat un punt que ja no sé que creure'm i què no. Via escolar.net, que un dels blogs més punteros del moment és un en què un suposat operari de clavegueram de Barcelona postejava en el seu blog una sèrie de vídeos de poca qualitat gravats a les clavegueres en les que se sentia un crit aterrador. Realment acollona.
Més tard, m'informa via Al Abordaje que no és més que propaganda de la nova peli de Filmax, Underworld 2. Casos així n'hi ha més cada dia, mostrant les noves técniques de màrqueting. El fenomen del blogging és cada dia més important i les empreses estàn al corrent del seu poder. La seva popularitat els converteix en poderoses armes propagandístiques, ja que és un canal excelent per arribar a un públic jove, que va canviant la tele pel monitor i que obté informació mitjançant la xarxa.
És curiós com d'una propaganda molesta (pop-ups, banners, etc.) poc a poc es va passant a una propaganda viral, fent alguna cosa que capti la nostra atenció amb prou força perquè siguem nosaltres mateixos els que extenguem la publicitat. Som el medi de propagació i els consumidors alhora. A mi em molesta formar part del joc d'una empresa sense saber-ho, però crec que la tendència seguirà i augmentarà, fins al punt que estarem bombardejats contínuament pel màrqueting. Videojocs, blogs, videos, podcasts i pàgines web es barrejaran amb estratègies empresarials. Les noves tecnologies ho permeten. Fins i tot s'ha estudiat el cas d'incorporar vídeos de publicitat al móbil, obtenint reduccions de tarifa (via Gizmodo)
La cosa está mu malamente. En ocasiones veo anuncios.
Technorati tags: ads, society
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada