dijous, de maig 18, 2006

Sóc idiota

Sí, sóc idiota, sempre ho havia sospitat, però ara ja n'estic convençut, l'afer del Fórum Filatélico hi té molt a veure, tot i que hi ha moltes altres causes.

La setmana pasada va saltar la noticia del barullo dels sellos. El meu pare em va trucar preocupat pel titular que li va arribar al móbil. Jo ni idea del que passava i truco al meu agent de Fórum. Ni pajolera idea tampoc. Que raro, vaig pensar, si la cosa fos seria el tio ja tindria constància que els estaven investigant o algo o bé els seus superiors li haurien dit algo. Em poso malalt pensant si me l'ha jugat o no, si la cosa va en serio o no i si he perdut el sou d'un mes, que es poc depèn de com es miri, però en tindria per comprar-me la ps3. Bé aixó ja és un altre tema. Tornant a la tarda aquella em truca després per dir que no en tenien ni idea i que ho han vist i no saben res.

Les hores anaven passant i les coses s'anaven posant lletjes. De ser un suposada estafa va passar a ser una estafa i ja es parlava de milers d'estafats. La premsa s'anava fotent palles amb el breu comunicat inicial més alguns detalls trets de no sé on. Els dies posteriors varen ser un infern (i encara ho són), estafes, milers de xifres, detinguts i un merder de la hóstia tot aixó mentre la investigació seguia sota secret de sumari. Començo a creure que sóc idiota, tothom alarmat, asociant-se i fotent denúncies i jo tranquil esperant que em truqui un paio i em retorni els calers en un sobre lacrat.

Dimecres crec que es va aixecar el secret de sumari i la cosa no canviava, millor dit, no millorava. Seguien les acusacions contra les empreses mentre les dues afirmaven que eren innocents. Algo falla. O son uns mentiders de collons o no pot ser que es declarin innocents amb la de cárrecs que se les acusa. Els diaris van fent copy-paste mentre es curren reportatges poc informatius. Marujes dient que són els estalvis de tota la seva punyetera vida, gent que es veu al carrer per no poder pagar la hipoteca. etc. Desolador, ara ni un comentari sobre la imatge que tenien les dues empreses. Havien passat de rebre premis i ser ben considerades a estar a l'altura de la merda. Enere quedaven reportatges económics considerant la inversió en filatèlia com un valor refugi i d'alta rendibilitat, res de transició, o sospites, res. D'un dia per l'altre plam! de ser bo a ser dolent, de ser segur a ser una estafa.

M'és igual si eren simples anuncis o no, si ja hi havia informes de l'ocu que desaconsellaven invertir-hi, si a Europa ja han anat desapareixent totes, si es sospitava que... perquè ho publicaven? perquè no els hi deien que es fotessin els anuncis pel finstro vaginal? Ara no només hem de passar dels anuncis de contactes i tarots sino també dels económics? Suposo que pels anuncis no hi ha res dolent. Mentre paguin, cap problema. El lector ja decidirà si fer-hi cas o no. Vale aixó en la secció de classificats vale, pero no un publireportaje d'aquestos de plana sencera que imiten l'estil d'un diari. Com que aquests anuncis jo en vaig veure i no vaig veure l'informe de la ocu que tothom deia que avisava i per tant se l'ha llegit tothom, sóc un idiota. Ja tenim dues raons.

Un altre. Ara han sortit tot d'experts que deien que estava clar que petaria, que els segells no son una bona inversió en absolut i que bla bla bla. I ni tan sols experts fiancers, també companys i qualsevol que et trobis al bar diu el mateix. Que ho sent pels estafats però problema seu per fotre els calers on no toquen. Si fossin els teus no diries el mateix, cabró. Pero es clar, fer-se el llest quan la cosa ja és evident és molt fácil. Fer el mateix quan la cosa va bé no tant. Per tant, com que tothom sospitava que la cosa no era de fiar no hi posaven els calers, per tant, formo part dels 350.000 idiotes estafats.

La veritat es que no m'ho explico. Com una empresa pot durar prop de 30 anys, muntar un imperi de collons i l'Estat i Hisenda tan tranquils fins el 98, que es quan diuen haver començat a investigar, fins al 2006 que ho deixen anar com un gerro d'aigua freda. Segurament la millor opció, donat que a la mínima tothom hauria tret els calers, però no era normal l'ambient d'optimisme i seguretat que donava. Si hi havia un buit legal pues es legisla, es fa una llei i tots a declarar. I així successivament es va traient interès a aquest tipus d'inversions. Però tallant el problema d'arrel potser no és el més indicat veient el volum de clients de les dues empreses i la facturació de les dues. Però no em feu gaire cas, que us ho diu un idiota.

Technorati tags: , ,