dimarts, de maig 23, 2006

l'espantaocells

Hi ha vegades que un es pregunta si determinades accions valen la pena, pensant en la possible repercussió i si solucionaran el problema o no. Hi ha vegades que la resposta és massa evident.

Diumenge tot passejant per bcn veig que pel Passeig Joan de Borbó i per davant del Palau de Mar una quantitat gens menyspreable d'immigrants amb el seu top manta. Bàsicament venien bolsos, ulleres de sol i cinturons. La gent s'hi parava a mirar i també a l'actuació d'uns sudamericans que feien música d'aquesta india, digali folk indi o indian chillout. És igual. Ho feien bé, cantaven i tocaven unes flautes rares, mentre una noia ballava com els indis de Lucky Luke. De cop sento una remor darrera meu i veig una colla de venedors recollint i corrent mirant enere. El motiu, UN agent de la policia portuària que venia caminant. Com que l'home no hi anava amb moltes ganes, la majoria de venedors l'anaven vigilant. Em vaig quedar a veure què passava. A mesura que el poli s'acostava cap a mi, els venedors se'n anaven més lluny mentre que darrera seu n'apareixien més. L'home, ja granat, va fer un parell d'amagos de persecució que els venedors es van limtar a imitar, fent quatre gambades i prou. Mentre davant del Palau de Mar, uns quants venedors tornaven a muntar la paradeta. I així nar fent, si venia recollien i a correr, a la que es girava, tornaven al seu lloc. Un agent no crec que faci gaire res contra una trentena d'immigrants.

Aquella visió em va fer reflexionar. De debó que fan mal als comerciants aquests immigrants? quins interessos hi ha al darrera? Primer suposo que es deu tractar d'un problema d'imatge, que em dirien alguns. A Europa no n'hi ha de top mantes. Vale, però tampoc tenen el problema d'inmigració que tenim nosaltres. Si es guanyen la vida venent productes falsos i què? si ho fan es perquè no deuen tenir cap feina millor no? el problema ve de molt més enllá. Problema de la política d'inmigració, problema de coordinació, problema de falta de treball. I no hi ha cap solució. Només se'ls espanta com a vulgars coloms. No se'ls dona una alternativa, rollo veniu que us integrarem, us buscarem feina, o si no vens amb contracte de treball a la puta calle. No es fa ni una cosa ni l'altre. I els que venen ho saben, saben els fallos del nostre país i saben que fent una cosa o una altra sobreviuran i tard o d'hora s'hi quedaran.

A sobre s'insisteix en perseguir també al comprador, com si fossim gilipolles i no sabèssim que allò és fals. A sobre lligant aquestes vendes amb el terrorisme. Sense cap prova. M'ho he de creure perquè surt per la tele. Una cosa seria relacionar-ho amb el comunisme, cosa que tindria més sentit, veient d'on venen aquests productes.
Segur que molts diràn que els empresaris que importen aquests productes són islamistes que donen una part de la tajada a empreses de Bin Laden. I què ni que fos el meu problema. Per algo està la policia. Jo veig unes ulleres fashion que m'agraden i les compro. Una altra cosa son els cds i dvds, dels quals no m'en fio gaire i si de cas ja em busco jo la vida. Que ripejar i grabar ja en sé.

Total, que a mi no em molesta veure tot de top mantes davant dels restaurants. Si no t'interessa pues ni te'ls mires i punt. Qui vol comprar ja sap el que es trobarà. I qui no els hi vulgui que aporti solucions, que de plorar tots en sabem.

Technorati tags: , ,