dimecres, de març 19, 2008

Paraísos fiscals

Bé fa temps que no poso res amb una mica de contingut al bloc que tinc certament mig deixat des de que em paso el dia entre culassos de mulates i caipirinhes. Bé doncs avui llegint un dels meus portals preferits (el Foreign Policy malpensats, no el lamermelculo.com) he vist la notícia sobre el benefici social general que provoquen els paraísos fiscals i vaig recordar la notícia que el govern d'Andorra volia sortir d'aquest club per raons que no vaig acabar d'entendre.

Pel que sembla mitja europa i especialment la Merkel está fotent llenya al foc per acabar amb els paraísos fiscals, fet que a molta gent els hi sembla bé perquè "pk jo que sóc un mitja merda he de pagar religiosament i el filldeputa forrat del costat paga una misèria" apart de la evident hipocresia que representa resulta que segons l'article, els paraísos fiscals aporten benefici per tothom pq igual que amb la globalització, els governs han de lluitar per evitar que grans capitals s'escapin del fisc nacional. I com ho eviten? doncs reduint els impostos a nivell general. Sobre els anys 80 la mitja de impostos sobre la renta era del 67% en els paisos de la OCDE mentre ara son vora el 40%. evidentment no tot el mérit es gràcies als paraisos fiscals pero bé, part de la culpa tenen.

També argumenta que els paraisos fiscals serveixen de refugi per a gent perseguida en els seus paisos d'origen. Bé hi haurá qui dirá de la mateixa manera poden albergar criminals, colpistes o dictadors. Un article molt neocon, però a la fi i al cap no está malament per pensar una mica.